سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. آگاهی از این روش‌ها موفقیت 100 درصدی شما را رقم خواهد زد. چرا که آشنایی با تمامی این روش‌ها به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شیوه با شرایط فعلی و آینده شما منجر خواهد شد.

همانطور که می‌دانید کانادا دومین کشور وسیع جهان از نظر مساحت است. جمعیت این کشور کم اما فاصله شهرها از یکدیگر نسبتاً زیاد است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیک بودن به قطب شمال، خالی از سکنه است. یکی از جاذبه‌هایی که باعث شده تا بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام به دریافت اقامت دائم کنند، تحصیل رایگان برای افراد مقیم این کشور است.

 

انواع ویزای کشور کانادا

ویزای کانادا به طور کلی به 2 دسته ویزای موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم می‌شود. برای ثبت درخواست دریافت ویزای کانادا به 2 صورت می‌‌توانید اقدام کنید، یا به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید و بعد از دریافت ایمیل تأییدیه باقی مراحل را حضوری انجام دهید یا از ابتدا کلیه مراحل از ثبت‌نام گرفته تا انگشت‌نگاری و تحویل مدارک را به صورت حضوری و در محل سفارت انجام دهید. در حال حاضر به دلیل معلق و تعطیل بودن سفارت کانادا در ایران (iran.gc.ca)، بهترین روش، ثبت‌نام آنلاین است.

 

ویزای موقت کانادا چیست؟

ویزای موقت کانادا به صورت کلی به 3 دسته ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای همراه تقسیم می‌شود.

هر آنچه که باید در مورد ویزای توریستی کانادا بدانید

ویزای توریستی یا Visitor Visa برای کسانی صادر می‌شود که تنها به قصد سفر وارد کشور کانادا خواهند شد. این ویزا خود به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  1. Canada Multiple Visa: این ویزا که با نام ویزای مولتی کانادا یا ویزای 5 ساله نیز شناخته می‌شود و دارندگان آن تا زمان اعتبار آن می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی وارد خاک کانادا شده و هر بار به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.
  2. ویزای نرمال کانادا: در این نوع از ویزا، ارائه دعوت‌نامه بر عهده متقاضی است. در ویزای نرمال نیز باید فرم‌های لازم را به صورت آنلاین پر کنید، تنها تفاوت آن با شیوه قبلی این است که دعوت‌نامه برای سفر به کانادا خواهید داشت.
  3. سوپر ویزای کانادا: سوپر ویزا نوعی ویزای توریستی برای والدین و یا اقوام درجه یک فردی است که در کانادا مقیم است. دعوت‌کننده باید مدارک لازم جهت تمکن مالی خود مبنی بر دریافتی حداقل 24000 دلار در سال را ارائه دهد.

علاوه بر این، دعوت‌کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی یا متقاضیان را برای حداقل یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت کرده باشد و از طرفی متقاضی نیز باید زیر نظر پزشکان مورد اعتماد سفارت کانادا معاینه شده باشد. دلیل این کار این است که مشخص شود هدف از اقامت متقاضی یا متقاضیان استفاده از خدمات درمانی و تحمیل هزینه‌های درمان به دولت کانادا نیست.

اعتبار سوپر ویزای کانادا 10 سال است اما چون اعتبار ویزای ایرانی تنها 5 سال است، پس مدت اعتبار این ویزا نیز 5 سال خواهد بود. دارنده این ویزا می‌تواند چندین بار وارد خاک کانادا شده و هر بار نیز به مدت 2 سال در خاک کانادا اقامت داشته باشد. پس از پایان اعتبار سوپر ویزای کانادا نیازی به اقدام مجدد برای دریافت نیست و تنها لازم است تا برچسب این ویزا بر روی پاسپورت جدید الصاق شود.

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای اقامت تحصیلی است. نظام آموزشی این کشور مجهز به سیستم‌های پیشرفته، بسیار نظام‌مند و البته به‌روز است.

شرایط سیستم Express Entry کانادا 

 


هر آنچه که باید در مورد ویزای تحصیلی کانادا بدانید

همانطور که می‌دانید کانادا یکی از بهترین مقاصد برای اقامت تحصیلی است. نظام آموزشی این کشور مجهز به سیستم‌های پیشرفته، بسیار نظام‌مند و البته به‌روز است. نظام آموزش کانادا تحت نظارت دولت فدرال است به همین دلیل این کشور از یک نظام آموزشی یکپارچه تبعیت می‌کند. این شیوه آموزش، ویزای تحصیلی را به پرمخاطب‌ترین شیوه برای مهاجرت به کانادا تبدیل کرده است.

در کانادا به تحصیلات بسیار اهمیت داده می‌شود، به این صورت که هر ساله حدود 6 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا (GDP) به سیستم آموزشی این کشور تزریق می‌شود که بیشترین عدد در میان تمامی کشورهای توسعه یافته است.

سیستم آموزشی کانادا به طور کلی به 2 دسته آموزش خصوصی و آموزش همگانی یا عمومی تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی برای تمامی مقاطع تحصیلی است.

اولین کاری که باید برای دریافت ویزای تحصیلی انجام دهید، تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی این کشور است. البته مدارکی مانند ریز نمرات و اسکن ترجمه مدرک رسمی قبلی را نیز باید ارائه دهید.

 

شرایط تحصیل در کانادا

 

 

ویزای تحصیلی کانادا به 4 دسته، ویزای دانش‌آموزی، ویزای تحصیلات تکمیلی یا ویزای دانشجویی، ویزای فرصت مطالعاتی و ویزای همراه تحصیلی تقسیم می‌شود.

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا

بطور کلی آموزش ابتدایی در کانادا از سن 5 سالگی شروع می‌شود و تا سن 17 یا 18 سالگی ادامه پیدا می‌کند. سطوح آموزشی نیز در کانادا از سطح 1 آغاز شده و تا سطح 12 ادامه پیدا می‌کنند. دوره ابتدایی از سطح 1 تا سطح 6، دوره راهنمایی از سطح 7 تا سطح 9 و دوره متوسطه نیز از سطح 10 تا 12 خواهد بود.

دانش‌آموزان خارجی بر طبق قوانین دولت فدرال کانادا باید سالانه بین 10 تا 14 هزار دلار برای شهریه پرداخت کنند. این هزینه برای مدارس دولتی بوده و برای مدارس خصوصی بسیار بیشتر از این عدد است.

معرفی 10 دانشگاه برتر کانادا، گروه مهاجرتی ادیسه

ویزای تحصیلات تکمیلی (دانشگاهی)

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، کشور کانادا از امکانات فوق‌العاده و به‌روزی برای تحصیل برخوردا است و همین موضوع آن را به قطب مهاجرت تحصیلی خصوصاً برای ایرانیان تبدیل کرده است. به دلیل وجود دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر در سرتاسر کانادا، نظام تحصیلات تکمیلی آن بسیار گسترده است. مدارک اخذ شده از این دانشگاه‌ها به راحتی قابل معادل‌سازی هستند چون از اعتبار بالایی برخوردارند.

در برخی موارد شرایطی فراهم شده تا متقاضیان بتوانند به جای حضور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، به منظور کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دوره‌های کوتاه مدت شرکت و پس از آن وارد بازار کار کانادا شوند.

 

ویزای فرصت مطالعاتی

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند نسبت به دریافت ویزای فرصت مطالعاتی اقدام کنند. ویزای مطالعاتی کانادا از شرایط علمی، فرهنگی و پژوهشی خاصی برخوردار است.

این ویزا در رده خاصی قرار داشته و تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که توانایی ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی با دولت کانادا را داشته و موضوع مطالعه آن‌ها جدید و جذاب بوده و به ارتقای صنعت و اقتصاد کانادا کمک می‌کند.

متقاضیان این نوع ویزا باید برای دریافت ویزای کاری و یا تحصیلی اقدام کنند و اگر از استاد و مرکز آموزشی در حال تحصیل حقوق نیز دریافت می‌کنند باید فرم‌های مربوط به آن را نیز تکمیل کنند. لازم به ذکر است که تکمیل و ارائه این فرم‌ها برای متقاضی هزینه دارد.

از مزایای ویزای مطالعاتی این است که متقاضی با توجه به طول مدت دوره مطالعه و ماهیت پروژه، می‌تواند نسبت به دریافت سایر ویزاها اقدام کند.

ویزای همراه تحصیلی (برای اعضای خانواده دانش‌آموز یا دانشجو)

این نوع از ویزا همان‌طور که از نامش پیداست به همراهان متقاضی تعلق می‌گیرد. ویزای همراه تحصیلی کانادا به 2 روش زیر قابل دریافت است:

ویزای توریستی:

درخواست دریافت ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa را می‌توان همزمان با ویزای تحصیلی ارسال کرد. والدین دانش‌آموز یا دانشجو می‌توانند ویزای همراه کانادا با اعتبار 6 ماهه دریافت کنند. در ویزای TRV درصورتیکه یکی از والدین ویزای کاری یا تحصیلی کانادا را داشته باشند، فرزندانشان دیگر نیازی به ارائه نامه قبولی از مدارس را نداشته و به راحتی می‌توانند برای ویزا درخواست دهند.

  • ویزای اجازه کار:

ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT به همراه متقاضی تعلق می‌گیرد. اگر متقاضی مهاجرت به کانادا در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور به عنوان دانشجوی تمام‌وقت پذیرفته شود، همسر او می‌تواند برای دریافت ویزای کار اقدام کند. به این صورت، همسر متقاضی بدون نیاز به دریافت مجوز می‌تواند به صورت تمام وقت در کانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع از ویزا نیز می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی اقدام کرد.

از جمله مزایای تحصیل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تحصیل در کانادا و زندگی بسیار مقرون به صرفه است،
  • دانشگاه‌های بسیار معتبری در کانادا وجود دارند،
  • از طریق ویزای تحصیلی امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده فراهم است،
  • پس از تحصیل می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید،
  • همزمان با تحصیل در کانادا می‌توانید کار کنید،
  • می‌توانید بورسیه‌های مختلف دولتی و دانشگاهی دریافت کنید،
  • امکان باز پس گرفتن تخفیفات مالیاتی در قبال پرداخت شهریه وجود دارد، همین امر باعث شده دانشجویان زیادی کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

ویزای کاری کانادااهداف اصلی سازمان مهاجرت کانادا، جذب نیروهای متخصص تازه وارد و کارکشته است.

هر آنچه که باید در مورد اقامت کاری کانادا (ویزای کاری کانادا) بدانید

مهاجرت به کانادا از طریق کار به 2 روش زیر صورت می‌پذیرد:

  • خود اشتغالی: این روش مهاجرتی برای اشخاص حرفه‌ای مانند نویسندگان، ورزشکاران، هنرمندان و کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تخصص خاصی داشته و می‌توانند به صورت فردی در کانادا مشغول به کار رشوند. لازم به ذکر است که در این روش متقاضی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد.

متقاضیان خود اشتغالی جهت مهاجرت به کانادا باید توانایی ایجاد کار برای خویش در کانادا را داشته و آن را به اثبات برسانند. از طرفی متقاضی باید توانایی ایجاد شغل پیشنهادی خود به همراه درآمد کافی جهت تأمین نیازهای خود و وابستگانش در کانادا را داشته باشد.

  • تخصص کاری: مهاجرت به کانادا به این روش بر اساس توانایی‌های متقاضی صورت می‌پذیرد. کانادا به شدت به نیروهای متخصص و حرفه‌ای و البته جوان نیازمند است. اهداف اصلی سازمان مهاجرت کانادا، جذب نیروهای متخصص تازه وارد و کارکشته است.

لیست طیف مشاغل کانادا

مشاغل در کانادا بر اساس وظایف شغلی و کاری که یک فرد می‌تواند انجام می دهد، در 5 دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند.

  • مشاغل سطح صفر یاzero که شامل مشاغل مدیریتی مانند موارد زیر است:
  • مدیران رستوران
  • مدیران معادن
  • کاپیتان‌های کشتی
  • مشاغل سطح A که معمولاً نیازمند یک مدرک دانشگاهی و شامل موارد زیر هستند:
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • معماری
  • مشاغل سطح B که جزو مشاغل فنی-حرفه‌ای و تخصصی به حساب آمده، معمولاً نیازمند دیپلم کالج یا گذراندن دوره کارآموزی و شامل موارد زیر هستند:
  • سرآشپزان
  • لوله کش‌ها
  • برقکاران
  • مشاغل سطح C که معمولاً نیازمند مدرک متوسطه یا آموزش حرفه‌های خاص هستند و جزو مشاغل خاصی مانند موارد زیر به حساب می‌آیند:
  • قصابان صنعتی
  • رانندگان کامیون در مسیرهای طولانی
  • سرویس‌دهندگان مواد غذایی و آشامیدنی
  • مشاغل سطح D جزو مشاغل حرفه‌ای دسته‌بندی شده که معمولاً نیازمند آموزش در حین کار و شامل موارد زیر هستند:
  • میوه چین‌ها
  • کارکنان خدماتی
  • کارکنان حوزه‌های نفت و گاز

 

انواع دیگر ویزای کانادا که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند

  • ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا
  • ویزای کار در تعطیلات کانادا
  • ویزای محرمانه کانادا
  • ویزای نمایندگی در کانادا
  • ویزا با هدف تولد فرزند در خاک کانادا
  • ویزا برای اهدای عضوی از بدن در کانادا